Anasayfa > Bulut Sistemler (Cloud) > Ofis 365 Nedir [Bölüm-1]

Ofis 365 Nedir [Bölüm-1]

Bu makale serimizde Microsoft tarafından ülkemizde yakın geçmişte satışa sunulan, kullanılmaya başlanan ve son zamanlarda adından sıkça bahsedilen Ofis 365 ürününden bahsediyor olacağız. Makalemiz Ofis 365 yapısını en alttan en tepe noktalara kadar içermesi açısından uzun soluklu bir seri olacak. Ofis 365 ürününü sizlere tanıttıktan sonra ilerleyen makalelerimizde işlenecek adımları en altta sıralayacağım. Şimdi bu kısımdan sonra soru cevap şeklinde ilerleyelim.

 – Ofis 365 nedir?

“Office 365, Microsoft tarafından sağlanan hizmet ile e-posta ve takvimimize her yerden erişebileceğimiz, Office dökümanlarımızı (Word, Excel, PowerPoint vb.) web üzerinden düzenleyebileceğimiz, anlık mesajlaşma ve görüntülü sesli konferans yapabileceğimiz, dosyalarınızı paylaşabileceğiniz bir bulut platformudur. “

-Neden Ofis 365?

Bu sorumuzun yanıtını aşağıdaki başlıklar bize açıklamakta yardımcı olacaktır.

Zamandan Tasarruf
  • BT departmanı, çalışanların son günlerde manual olarak gerçekleştikleri birden fazla kaynaktan veri alma ve analiz etme gibi günlük görevleri otomatik hale getirebilir.
  • Çalışanlarınız ihtiyaç duydukları bilgilere nerede ve ne zaman olursa olsun bir PC’den, telefondan veya webden ulaşabilir.
  • Bilgilere self servis erişim özelliği ve izinler, uygun güvenliği ve erişim haklarını korurken BT’nin karşılaştığı özel istekleri azaltır.
Maliyetten Tasarruf
  • Belge kitaplıklarıyla e-posta eklerini azaltmaya yardımcı olun.
  • Konferans özelliğini kullanarak seyahat maliyetlerini azaltmaya yardımcı olun.
  • Uzak mesafe masraflarından, mesajlaşma maliyetlerinden ve telefon bakımından Birleşik İletişim platformu sayesinde tasarruf edin.
  • OpenXML biçimleriyle belge depolama alanınızın kapasitesini arttırın.
  • Çoklu ve ayrık sistemlerin sürekli lisans ve bakım maliyetlerini ortadan kaldırın.
İşinizin büyümesine katkıda bulunun
  • Kurum bünyesinde çalışan kişiler daha doğru kararlar almak için ihtiyaç duydukları kritik bilgilere ulaşabilir .
  • Daha iyi görünürlük yetersiz olunan alanların ortaya çıkarılmasına yardımcı olur.
  • Çalışanlarınız rutin görevlerinin daha hızlı bir şekilde yerine getirebilir, böylece kazancınızı yükselten konular üzerine daha fazla odaklanabilirler.
Üretkenliği arttırın
  • İşlerin daha hızlı ve kolay şekilde yerine getirilmesini sağlayın.
  • İşinizi sürekli olarak geliştirebilmek amacıyla süreçleri ve prosedürleri analiz etmek üzere verilerinizi kullanın.
  • Kurumsal Arama sayesinde bilgiyi bulmak için harcanan zamandan tasarruf edin.
  • Tanıdık teknolojiyle farklı çalışma tarzlarına olanak sağlayarak eğitim maliyetlerini azaltın ve adaptasyonu arttırın.
  • Daha iyi bir iletişim ve birlikte çalışma olanağı sağlayarak kişi ve bilgilere erişimi arttırın.


-Ofis 365 İçeriğinde Hangi Ürünler Yer Alır?

Ofis 365 ürün ailesi içerisinde aşağıdaki resimde yer alan ürünler bulunmaktadır?

-Ofis 365 ürün paketlerinin içeriği ve fiyatları nasıldır?

Ofis 365 ürün ailesi içerisinde aşağıdaki resimde yer alan paketler fiyatları ile birlikte yer almaktadır.

Yukarıda yer alan paketlerden farklı olarak eğitim kurumları ve kamu kuruluşları için ücretsiz ve çok ekonomik fiyatlarda sağlanan ürünler tipleri de bulunmaktadır.

Sistemin tanıtımını ve avantajlarını sıraladıktan sonra sistem hakkında biraz yorum yaparak ilerleyelim. Sistem ülkemizde kısa süre önce satışa sunulmasına rağmen Avrupa ülkelerinde ve gelişmiş diğer ülkelerde bizden biraz daha önce insanların kullanımına sunuldu. Ürün şu anda bizim ülkemiz dahil olmak üzere 200’ün üzerinde ülkede aktif olarak kullanılmaktadır. Ürün 1 kullanıcıdan tutun 20.000 kullanıcı kapasitesindeki firmalara kadar hizmet etmekte ve kullanılmaktadır. Limitlerde yukarıda paylaşıldığı gibi 50.000’li rakamlara çıkılmaktadır. J Bu firmalardan iki tanesi aşağıdaki gibidir. Coca-cola fazla sayıda kullanıcı ile ürünü kullanıyor olmasından, Starbucks ise ürünü hibrit yapıda kullanıyor olmasından dolayı öne çıkmaktadır.

Bu örneklerimiz global firmalar olup şu anda dünyada çok sayıda kamu kuruluşu, kurumsal firma, eğitim kurumu ve son kullanıcı Ofis 365’i aktif olarak kullanmaktadır. Biz bu ürünü Türkiye üzerinde ilk olarak kullanan firmaların başında gelmekteyiz. Türkiye’de çok ürünü çok sayıda kullanan firma olarak ise Honda Türkiye öne çıkmaktadır.

Kendi şirket bünyemizde eski yapıda olan Exchange mail sistemimizi güncelleme kararı aldık. Bunun üzerine yaptığım araştırma ve maliyet çalışmasında Ofis 365 ürünü bizim için avantajlı olarak öne çıktı. Yaklaşık 3 aydan bu yana Ofis 365 kullanıyoruz ve son derece memnunuz. Burada temel kıstas başta satın alma ve yapıyı Ofis 365 üzerine taşıma sırasında yapılacak olan çalışmanın iyi planlanmasıdır.

Biz makalemizin üst kısmında genel fiyat ve paket yapısına değindik. Satın alma aşamasında zaten bu işi kendiniz yapabileceğiniz gibi Microsoft iş ortağıyla da yapabilirsiniz. Bu konuda büyük firmalar Microsoft ile iş ortaklığına giderek çözüm sunmaktadır. Örnek olarak her gün tv reklamlarında karşımıza çıkan Vodafone bu işi büyük iş ortağı olarak icra etmektedir.

“Kendi yapımı kendim ayağa kaldıracağım desteğe ihtiyaç olmadan bu işi nasıl yapabilirim ?” diyebilirsiniz. Bu durumda ofis 365 sistemini anlatan kaynaklara yönelmeniz gerekecektir. Bu konuda yabancı ve yerli olarak birçok paylaşım yapılmış durumdadır. Ofis 365 online help şu anda çok iyi kaynak sunmaktadır.

Çözümpark olarak ürünün ilk piyasaya çıktığı günlerde bu noktalara temas ederek birçok kaynak paylaşmaya çalıştık. Bu kaynaklardan bazıları aşağıdaki gibidir.

http://www.cozumpark.com/blogs/videolar/archive/2012/02/24/webcast-office-365-kullan-m.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/videolar/archive/2012/02/12/seminer-office-365-buluta-giden-yol.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/videolar/archive/2011/05/21/seminer-cloud-computing-office-365.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/videolar/archive/2011/02/26/webcast-office-365.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2012/03/18/office-365-connected-accounts.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2012/07/01/ofis-365-geli-mi-power-shell-uygulamalar.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2012/05/27/ofis-365-windows-powershell-i-in-microsoft-online-services-mod-l-kullan-m.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2012/03/24/forefront-online-protection-for-exchange-fope-on-office-365.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2011/02/12/office-365.aspx
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2012/07/01/office-365-sharepoint-online-n-g-c-b-l-m-2-sharepoint-online-sitelerinde-al-mak.aspx

Kaynaklardan da anlaşılacağı gibi Çözümpark olarak paylaştığımız kaynaklar ile insanların ürünü kolay kullanmaları konusunda yardımcı olmaya çalıştık. Bu makale serimizde yukarıdaki paylaşılan kaynaklardan bazı kısımları tekrarlamış olacağız ama burada biraz daha derinden ilerliyor olacağız. Bu seri bile birlikte bir IT personeli Ofis 365 ürününü aktif olarak firma bünyesinde çalışır hale getirecektir. Buraya kadar olan yapıda anahatlara değindik. Biz birazda olaya IT personeli tarafından yaklaşmaya başlayalım. Ürünün biraz daha detaylanması satış pazarlama gibi olacağından bu makalemizde anlattıklarımızı burada noktalayacağız.

Bundan sonraki aşağıdaki kısımları ele alıyor olacağız.

1-Ofis 365 Hesabının oluşturulması

2-Ofis 365 Sistemine Domain Eklenmesi

3-Ofis 365 Sisteminde kullanıcı İşlemleri

4-Ofis 365 Federation

5-Ofis 365 Power Shell

6-Ofis 365 ForeFront Online Protection

Bu 6 adımlık işlemlerin bazı bölümlerinin makaleleri daha önce sizlerle paylaşıldı. Bunların linkini aşağıda tekrardan paylaşıyorum.

Ofis 365 FFOP kullanımı ve kurallar yazma
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2012/03/24/forefront-online-protection-for-exchange-fope-on-office-365.aspx
Ofis 365 Power Shell Kullanımı
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2012/05/27/ofis-365-windows-powershell-i-in-microsoft-online-services-mod-l-kullan-m.aspx
Ofis 365 Gelişmiş Power Shell Uygulamaları
http://www.cozumpark.com/blogs/cloud_computing/archive/2012/07/01/ofis-365-geli-mi-power-shell-uygulamalar.aspx

Ofis 365 sistemi üzerinden ticket açılarak yardım alınmasının yanında İngilizce olarak telefon desteği almanız mümkün. Eylül sonuna doğru Türkiye’de Ofis 365 yardım masasının da kurulacağı müjdesini vererek makalemizi burada noktalayalım. Bir sonraki teknik kısımları paylaşacağımız makalede görüşmek dileği ile.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: