Anasayfa > Bulut Sistemler (Cloud) > Ofis 365 SMTP Relay

Ofis 365 SMTP Relay

Bu makalemizde Ofis 365 yapısının, Windows Smtp Server üzerinden Relay özelliğini ele alıyor olacağız. Günümüzde Enterprise yapılandan, küçük ölçekli yapılara kadar eskiden bünyemizde barındırmış olduğumuz Exchange Serverin, Bulutta bulunan yapısı olan Ofis 365’i kullanmaya başladı. Bununla birlikte mail serverimizin tüm alt yapısı ve sistemin işletilmesi Microsoft’a bırakılmış oldu. Bu şekilde yatırım maliyetlerinden kurtulmuş ve Exchange Server gibi zor olan bir ürünün yönetim ve sürekliliğinin sağlanmasını yine Microsoft’a devretmiş olduk.
Bununla birlikte şirketimizde bulunan Printer, Fax gibi yapılarda mail sistemini kullanmak bu cihazlara mail attırmak için Relay izni vermemiz gerekiyordu. Bu cihazların ip adreslerini lokaldeki Exchange üzerindeki Send Connector üzerinden yapılandırarak işlevlerini yerine getirmesini sağlıyorduk. Bu özelliği bulutta devreye almamızda mümkün ancak lokalimizdeki birçok cihazı tek merkezden mail atmaya yönlendirmek gibi bir gereksinimimiz oluyor. Bu nedenle localde bir SMTP server kurulumu yapmamız gerekiyor. Bu durumda yine Microsoft Windows Server mimarisi üzerinde bulunan SMTP server yardımımıza yetişiyor. Sözü fazla uzatmadan mimariye göz atalım ve işlemlerimize başlayalım.
Ofis 365 üzerinde Relay adımları aşağıdaki gibi gerçekleşmektedir. Lokaldeki printer ve farklı amaçlarla kullanılan ürünler internet üzerinden smtp.office365.com adresini 587 portunu kullanarak ve gerekli hesap bilgilerini kullanarak, kimlik doğrulmasını sağladıktan sonra mail atma işlemini yapıyor.

1

Relay işlemlerine öncelikle Ofis 365 Yönetim konsolundan izin vermemiz gerekiyor. Bu işlemleri için sırası ile Exchange Yönetim Merkezi à Posta Akışı à Bağlayıcılar ekranına girelim. Burada + butonuna tıklayalım.

2

Açılan ekranda Relay metodunu seçmemiz gerekmektedir. Biz şirket içerisindeki bir cihaz veya platform üzerinden, bulutta yer alan Ofis 365 sistemimize mail attıracağımız için Gönderen kısmında Kuruluşunuzun E-posta sunucusu Kime kısmında ise Ofis 365 seçimini yapmamız gerekmektedir. Burada yaptığımız seçimlere göre sağ kısımdaki uyarı balonunda seçimimizin ne yapacağı noktasında bilgi sunulmaktadır. Bu adımdan sonra İleri butonuna tıklayalım.

3

Bu kısımda kuralımıza bir isim ve açıklama girmemiz gerekmektedir. Kuralımızın bu adımlar sonrasında hemen devreye girmesini istersek Bağlayıcıyı Aç seçimini yapmamız gerekmektedir. Bu adımlardan sonra İleri butonuna tıklayalım.

4

Bu kısımda bir izin yöntemi seçmemiz gerekmektedir. Biz internet çıkış ip adresimize izin vererek statik ip adresimiz üzerinden giden maillere izin vereceğiz. Bu nedenle statik ip adresimizi eklememiz gerekmekte. Bu işlem için + butonuna tıklayalım.

5

Statik olan ip adresimizi yazalım Tamam butonuna tıklayalım.

6

Ip adresimiz eklendiğine göre ileri butonu ile sonraki adıma geçebiliriz.

7

Kuralımız yapılandırılmak üzere bize yapılacak olan işlemlerin bir özeti sunuldu. Kaydet butonuna tıklayarak kuralımızın işlemesini sağlayalım.

8

Kuralımız açık olarak Bağlayıcılar ekranında yerini aldı.

9

Buraya kadar olan işlemlerde bizim statik ip adresimiz üzerinde Ofis 365 üzerinde yer alan bir adres ile kimlik doğrulması sağlayarak mail atma işlemini yapabiliriz öncelikle bu duruma göz atalım. Test işlemi için bir adet SMTP test aracını kullanıyorum.

Ofis 365 üzerinde relay özelliğinden yararlanmak için platformumuzun TLS desteğinin olması gerekmektedir. Tanımlama bilgileri de aşağıdaki gibi olmalıdır.

Device or Application setting Value
Smtp Server smtp.office365.com
Port Port 587 (recommended) or port 25
TLS/ StartTLS Enabled
Username/email address and password Login credentials of hosted mailbox being used

 

Yukarıdaki bilgilere göre test aracım üzerinde mail atma işlemi yapıyorum. Sonucun başarılı olduğunu Status kısmından görebiliyoruz.

10

Gmail adresimize mailin geldiğini görebiliyoruz.

11

Şimdi konuyu biraz daha genişletelim ve şirket içerisindeki tüm cihazlara, localde bir STMP sunucusu oluşturarak bunu gösterelim. Bu şekilde tüm cihazlarımız localdeki sunucumuzla iletişim kuracak, içerideki SMTP sunucumuzda körü görevi görerek üzerindeki trafiği Ofis 365 üzerine aktaracaktır. Bu kısımlar daha önceli makalelerde detaylı anlatıldığı için yüzeysel olarak geçeceğim.

Server 2012 R2 üzerinde bir smtp server kurulumu yapacağız. Server Manager üzerinden Add roles and features linkine tıklayalım.

12

Karşılama sihirbazı ekranını Next ile geçelim.

13

Bu ekranımızda bir Remote Desktop Services ile ilgili olan bir bileşen kurmayacağımızdan dolayı Role-based or feature-based installation seçimini yaparak Next ilerleyelim.

14

Rolün kuracak olduğumuz sunucuyu seçelim. Bizim tek bir sunucumuz olduğundan var olan sunucuyu seçerek Next ile sonraki adıma geçelim.

15

Bir rol kurmayacağımız için Next ile ilerleyelim.

16

Açılan ekranımızda SMTP seçimini yapalım. Bu seçimden sonra SMTP serverin çalışabilmesi için gerekli olan bileşenler çıkmaktadır. Bu bileşenleri eklememiz gerektiği için Add Features butonuna tıklayarak bu bileşenlerin kurulmasını sağlayalım.

17

Bileşenimiz seçildi Next ile sonraki adıma ilerleyelim.

18

Bileşenlerin içerisinde IIS olduğundan bu bileşenin kurulması sırasındaki olaylar ile ilgili olarak bilgi verilmektedir. Next ile bir sonraki ekrana ilerleyelim.

19

IIS ile ilgili olarak kurulması gereken bileşenler otomatik olarak seçili durumda karşımıza geldi. Next ile yine sonraki adıma ilerleyelim.

20

Yapılacak olan işlemlerin bir özeti bize sunuldu. Install butonuna tıklayarak IIS kurulumunun tamamlanmasını sağlayalım.

21

IIS kurulur kurulmaz SMTP bileşenleri kurulma işlemi otomatik olarak başlamaktadır.

22

Kurulum işlemi tamamlandı ve Close ile bu ekrandan çıkabiliriz.

23

SMTP rolümüzü kurduğumuza göre artık yapılandırma adımına geçebiliriz. Bu nedenle IIS 6 yönetim konsolunu açalım.

24

Açılan ekranda SMTP (Virtual Server) üzerine sağ tıklayarak açılan menüden Properties butonuna tıklayalım.

25

General sekmesinde SMTP üzerinden mail atacak intenete çıkan local ip adresini seçmemiz gerekmekte. Bizim bir Ethernet cihazımız olduğundan burada var olan adresi seçebiliriz.

26

Bu işlemden sonra Access tabında yer alan Relay… butonuna tıklayalım.

27

Bu ekranımızda sadece içerideki belirli cihazların veya sistemleri ip adresine izin verebiliriz. Bu sayede sadece bu cihaz veya sistemlerin mail yollama isteğine izin verilir.  Biz içerideki tüm sistemlerin SMTP üzerinden mail atmasını istiyorsak All except the list bellow seçimini yapmalıyız. Ben bu seçim ile ilerliyorum. OK ile bu adımımızı da tamamlayalım.

28

Delivery sekmesinde Outbond Securtiy butonuna tıklayalım.

29

Bu ekranımızda hesabı kullanılarak dışarıya mail atma işlemini yapmakta köprü olarak kullanılacak Ofis 365 üzerinde tanımlı olan mail adres bilgilerimizi girmemiz gerekmektedir.

Gerekli bilgileri girdikten sonra TLS encryption seçeneğini seçelim. OK ile bu adımı da geçelim.

30

Yine Delivery Outbound sekmesinde port olarak 587 portunu tanımlayıp OK butonuna tıklayalım.

31

Advanced sekmesinde ise smtp sunucusunun ismini belirtmemiz gerekmektedir. Ofis 365 için smtp sunucu ismi smtp.office365.com olduğundan bu sunucu adını girerek OK butonuna tıklıyoruz.

32

Bu adımımızı tamamladık. Bir test daha yapalım. Localde bir file server yapısı olduğundan bu yapı üzerinden bir mail testi yapıyorum. Bizim içeride mail atacak olan SMTP sunucu ip adresimiz yukarıda gördüğünüz gibi 192.168.1.20 olduğu için Smtp Server olarak bu adresi tanımlıyorum.

33

Send Test E-mail butonumuza tıkladığımızda sonucun başarılı olduğunu görüyoruz.

34

Yine gmail adresimize mailimiz gelmiş durumda.

35

Aşağıdaki gibi bir txt dosyası oluşturarak Test tool veya farklı bir gereksinime gerek duymadan SMTP serverin çalışıp çalışmadığını aşağıdaki metotla test edebiliriz.

36

Yukarıdaki metnin içeriği ;

From: riza@rizasahan.onmicrosoft.com

To: teknikhelp2@gmail.com

Subject: Ofis 365 Test Maili

Test Maili

Oluşturduğumuz dosyamızı C:\inetpub\mailroot\Pickup klasörüne taşıyalım. Dosya hızlı bir şekilde kayıp olarak kuyruğa geçiş yapmaktadır.

37

C:\inetpub\mailroot\queue klasöründe yollanmak üzere beklemektedir. Burada sorun ile karşılaşıp gitmeyen mail C:\inetpub\mailroot\badmail klasörüne düşecektir.

38

Dosyamız buradan da yok oldu. Alıcı mail adresini kontrol edelim.

39

Sonucun olumlu olduğunu buradan da görebilmekteyiz.

40

Umarım yararlı oldur. Farklı bir makalede görüşmek dileği ile.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: